teisipäev, 9. detsember 2014

Inimesed on kitsarinnalised, enesekesksed ja stereotüüpse mõttemaailmaga. :)

Käisin 8. detsembril (2014) Tallinnas koolitusel... Koolituse sisu oli väga põnev ja ülimalt intrigeeriv! Aga siiski oli see valgustav - avas mu silmad ka nendest nurkadest, kuhu "tahavaatepeegel" ei näidanud ja kust küljevalgustid teatud kohad pimedaks jätsid.

Tegu oli siis koolitusega, kus räägiti seksuaalsusest, soorollidest ja soostereotüüpidest ning LGBT temaatikast noorsootöös. Pean tõdema, et inimestel on tõepoolest palju stereotüüpe, imelikke arusaamu ja veidraid tõekspidamisi asjadest ja asjade käigust. Oma suureks üllatuseks avastasin, et vaatamata oma suhteliselt suurele tolerantsile LGBT teemal, oli KA MINUL kohati rumalaid, natuke idiootseid, samas aga intrigeerivaid mõtteid ja küsimusi, mis koolitusel said oma õigetele kohtadele paigutatud. Ma tundsin endas suurenevat empaatiavõimet mõista ja aru saada asjadest, millest ma pole kunagi niimoodi mõelda osanud... Uskumatu, et ka kõige suuremad homofoobid ei suuda aru saada ühest lihtsast tõesti: pole üldse vahet, kes kellega koos elab, magab või kinos käib? Sest kõik ongi nii normaalne!

Samasooliste suhe ei ole rõvedam kui heterosuhe. Miks ta peakski olema rõve? Missugune osa sellest on rõve? Mina näiteks hakkasin asjadele hoopis kolmandast vaatenurgast lähenema ja leidsin, et kõik ongi kuidagi veider, aga igati normaalne! :) Samas tuleb olla aus ja tõdeda, et tegu on väga keerulise teemaga. Kuigi on imelik, et LGBT teema on sedasorti "jutuaine" inimestele, kel pole oma eraelu... ja olgem ausad: kelle või mille asi see peaks olema, kellega keegi koos elab, koos magab või teatris käib? Miks meie, heterod, ei tegele oma eluga? Miks meid huvitavad LGBT-d? Mis seal siis nüüd sellist on, et me peaks olema endast väljas, et maailmas eriilmelisi inimesi on? Ausõna, nii vihaseks muudab! Kes seda ütles, et kogu maailma evolutsioon sellest seisma jääb, kui meie maailmas on lesbid, geid, bi- ja transseksuaalsed? Mõni usuhull, kes on peast ära keeranud, ütleb, et see pole "normaalne"? No kuulge, ausõna! Päriselt ka?! Pole see evolutsioon siiani otsa saanud, miks ta peaks siis sellepärast nüüd lõppema?

Aga LGBT-teema pole ainuke, millesse inimesed väga veidralt, üleolevalt ja enesekeskselt suhtuvad. Neid teemasid on veel! Üks teema näiteks, mis on minu südames erilisel kohal olnud viimased 9 kuud, on puue. Täpsemalt siis füüsiline (ja vaimne puue). Üks küsis mu käest kord: "Kuule, kas sul on Downi sündroom?" Ma olin ausalt öeldes jahmunud. Mul ei ole ühtegi downi-sündroomi tunnust ega ka mitte arstide poolt välja kirjutatud paberit, mis seda tõendaks. Imelik - mille alusel see inimene antud küsimuse peale tuli?

Kommentaare ei ole: