neljapäev, 12. november 2009

On inimesi, kellest saavad paberite järgi mingit sorti õpetajad, aga...

... nad ei sobi õpetajateks kohe mitte-mitte. Tegelikult räägin ühest täiesti konkreetsest inimesest, kes lähemal uurimisel osutus täiesti lootusetuks juhtumiks, kes ei parane ka kõige parema tahtmise juures. Õigemini TEMAL ei ole seda tahtmist. See tahtmine ei pea mitte kellegil teisel olema peale tema enda. Aga järeldades seda tema käitumisest, siis ei ole temal seda soovi mingiski suunas ARENEDA! Ma ei räägi siin tegelikult "paremaks muutumisest", vaid täiesti lihtsast edasiARENEMISEST!
***
NÄITERINGIÕPETAJAD. Mis on näiteringiõpetaja juures kõige tähtsam? Kui ta teeb sellist klassikalist tundi, kus ta kasutab etüüde ja võtab mingi aja pärast ühe materjali (nt. Oskar Lutsu etenduse "Kapsapää"), mille ta kavatseb oma lastele selgeks õpetada, et sellega siis hiljem esinema minna, siis kõige esimene asi on see, et ÕPPIGE ISE ja ÕPETAGE KA LASTELE selgeks üks lihtne asi: LUGEMA teksti, ilma ilmeka etlemiseta! Meil ei lähe ilmekust vaja, meil läheb vaja seda MÕTET, mida see tekst meile edastab.

Kommentaare ei ole: