neljapäev, 24. jaanuar 2008

"Metsalaul 2008" Kilingi-Nõmmes

Käisin täna üht lauluvõistlust kuulamas/vaatamas. Mida imet, eks ole: võistlus kestis imetlusväärselt kaua aega - kella kaheteistkümnest viieni. Päris huvitav kogemus - nii aja(liselt) kui ka muusikaliselt. Kui mina oleksin pidanud žüriis olema, oleks mul väga raske olnud. Sest nendest lauljatest, kes osalesid sellel võistlusel, kolm tükki pidas viisi, ülejäänud ei kannata pisematki kriitikat. Aga ma kritiseerin ikkagi.

Alustades kodulinnast:

M.T (õpilased teavad teda ka ühe huvitava hüüdnime järgi) ansamblid, kes on kuulsad selle poolest, et neil mingitki viisipidamist ei ole (rääkimata siis kooslaulmise oskusest), ei saanud oma asjaga hakkama... Kõik solistid-ansamblid, kes Kilingi-Nõmmest välja olid pandud, sõnaotseses mõttes undasid mikrofoni. Pean kurbusega tunnistama, et mul on kohutavalt kahju, et Kilingi-Nõmme muusika(õpetus) kui selline nii sügavale mudasse on kukkunud, et enam mitte midagi kuulata-vaadata-kommenteerida ei ole... Tekib sügav kahjutunne ja üldine meeli kurvaks tegev arvamus, et Kilingi-Nõmme lapsed, kes selles pisikese linna koolis käivad, ei oska laulda. Aga vähemalt ÜKS laps peaks ju olema selline, kes oskab laulda?!?!? Või mitte?

Kas siis tõesti ei ole enam mitte kedagi, kes oskaks lapsi laulma õpetada? Kuhu on kadunud need õpetajad, kes oma õpitud ametiga ka midagi peale oskavad hakata?
Kas siis tõesti on nii, et kõik oskustega õpetajad lähevad lihtsalt minema ja alles jäävad oskamatud? Ma tean, et see viimane küsimus kõlas natuke julmalt, aga kallikesed, kui lastel ei ole juhendajat, kes neid õpetada oskaks, ei ole ka lastel mingit tulemust ega ka mingit (laulu)oskust.

Tuues võrdlusi teiste koolide näol:
No mida, eks ole! T.V. on Uulu koolis 1 või isegi 2 aastat õpetaja olnud ja lapsed laulavad kui inglid. Võtke õppust siis! Ma ei saa aru! Lihtsalt ei mõista, kuidas ühes koolis lapsed oskavad laulda ja teises koolis on lapsed... ei teagi... viisipidamatud-lauluoskamatud-varesed? Mina ei tea, lihtsalt sõnu ei ole või ei jätku, et oma mõtteid korralikult kirjeldada. Olgu - mõned lapsed lihtsalt ei pea viisi, ja mõne lapse hääl on hea koorilaulja hääl. Aga igas koolis peaks ju olema vähemalt 1 või 2 sellist last, kelle häält annab arendada nii, et publikul oleks hea kuulata, või kuidas?!?!?!?!

Kui mina oleksin muusikaõpetaja, oleksin ma palju rohkem enesekriitiline kui nii mõnigi õpetaja. Kui mina oleksin kellegi asemel, oleksin piisavalt enesekriitiline, et saavutada soovitud tulemust. Kui mina peaksin olema kas või ühe muusikaõpetaja asemel, võtaksin mina T.V. õpetamismeetodist šnitti ja teeksin ka mingidki edusammud lapse hea arenemise suunas. Olgem ausad - lapse areng sõltub õpetajast ja tema oskustest. Kui ei ole õpetajal oskust, ei ole ka lapsel millegagi hiilata.

Päikest!

K.

Kommentaare ei ole: